7 Nisan 2009 Salı

KISIR



hafta sonu havanın güzel olmasını fırsat bilip ,dışarı çıkıp hava alalım dedik. biryerlerde oturup oğluşumuzu koşturur oynatır hemde sıcak sıcak çayımızı içeriz diye plan yaptık.aklıma kısır geldi çayın yanında güzel olur ,hemen yaptım.kaba koyup yanımıza aldım. gerçektende açık havada güzel yendi. :)

malzemeler
2 su b. kısırlık bulgur
1 yemek k. domates salçası
1 yemek k. biber salçası
4 dal taze soğan
bir demet maydanoz
bir demet marul
taze nane
baharat

yapılışı: kabın içinde bulgura tuzunu ekleyip üzerini geçecek kadar kaynar su döküp kapakla kapatın. sıcak su ve buharıyla kısırlar şişecek. tavaya biraz zeytin yağı koyup salçaları kavurdum. bulgura ekleyip iyice karıştırdım. baharatını ekledim (kimyon,pul biber, sumak) 1 limon suyunu sıktım. daha önce ince ince doğradığım yeşillikleri katıp birlikte karıştırdım. isteğe göre yeşillik miktarı azaltılıp çoğaltılabilir. afiyet olsun

1 yorum:

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık canım çok gzüel görünüyor.. afiyet şeker olsun sizlere