26 Mart 2009 Perşembe

PEYNİRLİ BÖREK



akşam oturmasına gelen arkadaşlarıma yaptığım börek. yapımı çok kolay eve gelir gelmez hemen hazırlıklara başladım. böreği 20 dk.da hazırladım.ardından keşkül yaptım, resim güzel çıkmadığı için koyamadım.birde mercimek köftesi yaptım. hoş sohbetle afiyetle yedik.
börek için malzemeler
1 kilo yufka
yarım kilo böreklik peynir
yarım demet maydanoz
1 yumurta

sıvı karışım için :
yarım paket margarin (erimiş)
yarım çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı süt

galeta unu
yapılışı: yufkanın biri serip üzerine sıvı karışımdan biraz sürüp ikinci yufkayı üzerine serin. onun üzerinede sıvı karışımdan sürüp, yufkayı sekiz parçaya bölün. geniş tarafına peynirli maydanozlu içten bolca koyup kenarları açık kalmayacak şekilde geniş sigara böreği gibi sarın. ayrı bir yerde 1 yumurtayı çırpın. böreği önce yumurtaya sonra galeta ununa bulayıp tepsiye dizin.190 derecede kızarana kadar pişirin. afiyet olsun.

2 yorum:

NarincE dedi ki...

Karnım da acıkmış zaten. Canım çekti şidi, ne yapsam?

Baharcicegi dedi ki...

Börekler citir citir olmus elinize saglik
etkinlik icin tarifimi yainladim,mailde yolladim size
sevgiler