17 Eylül 2007 Pazartesi

KARA ORMAN KEKİ

uzun zaman önce bu tarifi dergide görmüştüm. ozamandan beri hep aklımda. iftar yemeğini hazırlarken tatlı olarak ne yapsam diye düşünürken aklıma geldi. hemen denedim. ben çok beğendim.Bakalım sizlerde beğenecekmisiniz

malzemeler
  • 3 adet yumurta
  • 125 gr margarin
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri
  • 5 yemek kaşığı kakao
  • 1 su bardağı vişne (çekirdeksiz)
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 3,5 su bardağı un
  • 1 paket bitter çikolata
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tarçın

yapılışı

rendenin geniş tarafıyla çikolatayı rendeleyin. kek için kullanacağınız tüm malzemeyi yarım saat önce oda sıcaklığında bekletin. bir kabın içinde yumurtaları kırıp içine pudra şekerini ilave edip mikserle 3 dk çırpın. oda sıcaklığında bekletip küp küp kestiğiniz margarini , sütü, yağurdu ekleyip karıştırmaya devam edin. eleyerek kakaoyu, tarçını , unu ve kabartma tozunu ekleyip karıştırın. yağladığınız kalıba hamuru döküp üzerine rendelediğiniz çikolatayı serpip vişneleri dizin. vişnelerin üzerine hafifçe bastırıp harcın içine gömün. önceden ısıtılmış 185 derecede 35 dk pişirin. afiyet olsun

1 yorum:

ayseyaman dedi ki...

Sevgili Sarıkuş
Türk gecesinde tanışmıştık ama yorumlaşamamıştık o zamanlar.
simdi tekrar uğrayıp, hem hayırlı Ramazanlar hemde yeni etkinliklere katılımınız için teşekkürler etmek istedim.
Kara orman kekide çok güzel görünüyor.
ellerinize sağlık!

sevgilerle